meditation med en vägd filt

Meditation for at føle dig tryg: Sådan mediterer du med en tyngdedyne

Intet lindrer stress bedre end et par minutter alene i fuldstændig stilhed. Meditationspraksis hjælper dig med at omdirigere dig selv, når du falder i negative tankemønstre, og bringer dig ind i en roligere sindstilstand. Hvis du mediterer regelmæssigt, vil du opdage, at du helt naturligt spiser bedre, slipper af med dårlige vaner, og bruger mere tid på at træne.

To slags meditation

Faktisk er der tusindvis af meditationsteknikker. Men generelt kan alle disse teknikker opdeles i to typer:

Koncentrationsmeditation

Koncentrationsmeditation: Når den der mediterer, fokuserer sin opmærksomhed på et objekt: Det kan være vejrtrækning, mantraer, visualisering, kropsdele, eksterne objekter, lyd osv. Under træning er det nødvendigt at holde opmærksomheden på dette objekt, og med tiden forsvinder alle distraherende tanker og fornemmelser. Denne type meditation omfatter vipassana meditation, mindfulness meditation, Zen meditation osv.

Mindfulness meditation

Mindfulness meditation: Når den der mediterer, tværtimod forsøger ikke at fokusere på et bestemt objekt, men blot observerer alle aspekter af sit væsen, internt (tanker, følelser, hukommelse) eller eksternt (lyd, lugt), uden at vurdere eller følelser. Denne anden type meditation omfatter transcendental meditation, guidet meditation, taoistisk meditation og så videre.

Når du vælger den meditation, der virker for dig, og begynder at praktisere den, kan du opleve, at det i starten går lynhurtigt. Men efter nogen tid begynder disse sekunder at føles som timer. Og resultatet er, at et par minutter senere giver du bare op, og stopper med at forsøge at meditere mere. Hvordan kan du hjælpe dig selv med at fokusere bedre?

Kan ikke fokusere, når man mediterer? En tyngdedyne for bedre koncentration

Mange oplever at bliver grounded, at hvis de lægger en tyngdedyne over deres knæ, mens de mediterer. Den giver en følelse af komfort og sikkerhed, og de får adgang til en dybere bevidsthed. I dag er tyngdedyner til meditation blevet mere og mere populære, som et effektivt redskab til at hjælpe med at bekæmpe abehjerne, og til rent faktisk at være til stede i meditationen.

Under din meditation kan en tyngdedyne også give dig varme og komfort, især når du mediterer i den kølige sommermorgen omkring kl. 04.00-05.00.

Vil du meditere om aftenen efter en stressende dag? Læg en tyngdedyne over brystet og udforsk dette mirakel. Den ekstra støtte fra en tyngdedyne vil hjælpe dig med at fokusere så din vejrtrækning kan gøre sit arbejde.

Er du bekymret for at falde i søvn, hvis du bruger en tyngdedyne under din meditation? Så gør det, fald i søvn! Pak dig ind i en tyngdedyne som en burrito, og slap af. Måske har din krop brug for ekstra hvile i dag.

Under alle omstændigheder vil en tyngdedyne til meditation, berige din meditationsoplevelse, efterhånden som du stiger til mere avancerede niveauer.

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Custom Sidebar

You can set categories/tags/taxonomies to use the global sidebar, a specific existing sidebar or create a brand new one.